Laatste dag met een nieuw begin

4 juni 2023 - Zoeterwoude, Nederland

Vandaag alweer de laatste dag, en wat voor eentje.

Om 9:30u vertrokken we richting de Friezenkerk waar we om 10 uur een eucharistieviering zouden hebben.

Hete weer is weer prachtig en we waren er keurig op tijd. EN compleet...

Het is niet uit te leggen wat een voorrecht het is om op deze speciale plekken dit te mogen vieren. Vandaag was ook weer zo mooi! Het zingen ging goed en als klapper kregen we van de pastoor een medaille opgespeld en de zegen. Wat dat doet is toch zo bijzonder. EN misschien dat de vermoeidheid ook meegespeeld heeft, maar ik werd er echt emotioneel van. Niet alleen ik trouwens.

Na de viering waren we nog wat met elkaar aan het napraten en stond ik samen met Wilma bij de kaarsjes. Het lukte me niet om ze zelf aan te teken dus dat heeft zij gedaan. Wat er toen met me gebeurde... Ik moest zo ontzettend huilen waarbij ik dacht: Alle ellende is 2 jaar geleden met een kaarsje begonnen. En nu ben ik zo ontzettend ver gekomen met herstellen en het vertrouwen terugkrijgen in alles. Dit kaarsje wat aangestoken werd voor mij staat voor mij als een nieuw begin. Het komt allemaal goed en daar heeft deze week echt aan bijgedragen. En als "buitenstaander" klinkt het misschien allemaal erg zweverig en maf, maar het is gewoon niet uit te leggen.

Na al deze emotie hadden we eigenlijk allemaal zin in koffie dus dat hebben we gedaan.

Daarna was iedereen vrij om te doen wat hij/zij nog wilde zien en doen nu we nog in Rome waren, want om 16:00u hoefden we pas terug te zijn bij het hotel.

Ik heb met Marianne toeristje gespeeld en we zijn heerlijk gaan struinen in alle souvenirs winkeltjes. En met resultaat, maar dat zeg ik nog niet.

Tussendoor hebben we lekker geluncht want ik had nog het eten van een echte Italiaanse pizza op mijn lijstje staan. Ook die kan ik afstrepen. Heerlijk.

We waren keurig op tijd terug in het hotel en van daaruit werden we weer met de bus naar het vliegveld gebracht.

De terugreis verliep net zo ontspannen als de heenreis en nu sta ik in de keuken dit verslagje van vandaag te typen.

We hebben elkaar beloofd dat we een reünie gaan doen, want met deze bijzondere groep kan dat niet achterblijven.

De organisatie was top en dit was zeker niet de laatste keer dat ik deze prachtige stad ga bezoeken.

Voor nu dus het laatste dag verslag van mijn belevenissen in Rome. Vandaag zonder foto's.

Allemaal bedankt voor het meelezen en meeleven de afgelopen week en jullie horen de verhalen binnenkort live.

1. Papa en mama:
    4 juni 2023
    Super Stephanie,weer een heel mooi verslag.wat heb je straks veel te vertellen.Ik zou nu maar lekker in je bed duiken,en morgen weer fris op.Slaap lekker.
  2. Marike:
    4 juni 2023
    Goedemorgen Stephanie. Wat een mooie week heb jij gehad. Ik wil je bedanken dat wij hebben mogen meegenieten met jou door middel van je schitterende verhalen en foto’s. Tot snel en dan wil het zeker persoonlijk nog eens horen 😘
  3. Betty:
    4 juni 2023
    Dank je wel Stephanie dat je ons hebt laten meegenieten van deze mooie indrukwekkende reis !
  4. Gerard van der Hulst:
    4 juni 2023
    Prachtige afsluiting van een bijzonder reisverslag! Dankjewel dat je dit allemaal gedeeld hebt.
  5. Marijn:
    4 juni 2023
    Prachtig verslag zo weer zeg! Wat een mooie inzichten heb je gekregen. Koester ze maar en neem ze mee naar je fijne huis ❤️